torsdag 14. februar 2013

På väg mot Låktatjokkå

Golfbanan är preparerad...
Vy ovanför golfbanan
Touba möter renar
Jag stortrivs
Mumin tycker det är dags att vända
Vägskylt
Mattias skrapar bilen
Vi handlar i Abisko
Idag skulle jag åkt skoter upp men han glömde bort tiden och jag hade inte numret. Istället blev jag bjuden på kaffe i Fjällbo (en av våra personalbostäder). Sen gick jag och Touba upp på fjället. Jag var lite orolig för han hade jeans, jympadojor, keps och inga vantar (!) men vi hittade en pälsmössa i kaninskinn på vägen upp till golfbanan som det stod Icehotel på så den höll honom varm. Vi hade bara vatten med oss och vände efter 8 km, vi var nästan framme vid Låktatjokkå, Sveriges högst belägna fjällstation 1228 m, men det kommer fler dagar. Efter 5 timmar var vi tillbaka på Fjällbo och jättehungriga. Blev bjuden på kaffe och mackor sen gick jag hem och ringde Lollo för vi skulle åka in till Abisko för pakethämtning och lite handling. Jag köpte bananer, björnbär och havremjölk. Sen stannade vi till och kollade isen i Abisko canyon. Det hade redan mörknat men isarna såg superfina ut om än lite branta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar