lørdag 2. februar 2013

Dags att lära sig åka skidor...

Utsikt över lapporten
Min stuga
Ett isbelagt Torne Träsk
Uthyrningen
Utprovning av pjäxor
En till nybörjare
Johanna från Kiruna
Längre upp i backen
Den läskiga liften
Gustav från Stockholm
Denise från Blekinge
Min skida
Jag vaknade upp till en fantastisk utsikt över Torne Träsk och Lapporten. Det är ju så här det skall vara, inte som i Helsingborg där man tittar ut och ser ett annat fult jävla tegelhus. Jag älskar min nya omgivning. Det är som ett fantastiskt vitt drömlandskap. Jag mötte upp Denise och Johanna vid sportshopen och hyrde skidor, vi har 50 % på uthyrning så det är bra. Det var läskigt i början speciellt att åka liften men sen gick det bättre och bättre och vi vågade oss längre upp i backen. Det var riktigt kul. Det var minus 15 och klart och fint så man såg långt utöver hela fjället. I liften träffade vi Gustav som har jobbat här 49 säsonger och han åker inte ens skidor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar