fredag 8. februar 2013

Ledig dag

Jan och Ingemar
På väg mot Kiruna
Brända Tomten har blivit Bishop Arms
Kiruna tågstation
På väg hem genom Stordalen
Mumin har varit lite blyg men
nu ville han följa med... 
Idag på min lediga dag passade jag på att åka in till stora staden - Kiruna. Jag åkte med Jan och Ingemar som kör transferbussen varje dag kl 8 oavsett om det är passagerare från Björkliden. De kör även till Icehotel och Kiruna flygplats. Men i allafall så släppte de av mig vid Coop där jag skulle hämta mitt DHL-paket. Eftersom de ändå skulle lasta hundkojor i närheten så gick jag tillbaks och lade paketet i bussen sen gick jag och handlade mat, här fanns det massor med fina grönsaker så jag fyllde ryggsäcken sen gick jag till centrum och köpte ett par svarta jeans till jobbet. De byxorna vi fick var rätt så fula så jag kör hellre egna jeans. Sen köpte jag en flaska rött med och efter det fick jag tips om att fika på Safari. Det var jättemysigt och populärt, fanns knappt några platser men jag fick dela bord med en annan. Supergott presskaffe och en rejäl falafelmacka blev det innan jag var tvungen att gå mot tågstationen. Om jag var där klockan 13.45 så kunde jag åka med dem tillbaka. Det var precis lagom och tur det för tåget som gick lite senare var ändå försenat. När jag kom hem tog jag en kopp kaffe med Lollo sen gick jag och tränade och hon på jobb. Sen gick jag hem, tog en dusch och lagade middag till oss men hon slutade inte förrän vid midnatt så jag fick äta själv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar