mandag 11. februar 2013

Ingen skönhetssömn...

Glad Ellika i skidpasskassan
Promenad
Promenad med Lollo
Vår lilla klättervägg
Klättervägg
Lite klättring innan jobb
Lördag började jag inte förrän 10 så jag tog en promenad och passade på att hämta mitt skidpass. Vi får ju gratis skidpass. Söndag och måndag jobbade jag kväll. "Kirunahelgen" var fullt ös, flertal olyckor (läkaren fick mycket att göra och allt på en gång), fylleslag utan dess like, skadegörelse och polisen var här alla dagar tror jag. En helg full av kaos. Natten till måndagen blev jag väckt kvart i tre för Lollos hund krampade och det kom fradga ur munnen så hon trodde att han skulle dö. Hon fick tag på en veterinär i Gällivare (!) som är dubbelt så långt bort som Kiruna (20 mil). De trodde att det var epilepsi. Men sen gick det över och nu verkar hunden må bra. Hon fick en tid på eftermiddagen till en veterinär i Kiruna men när man bor så här utan bil kan det vara svårt för man kan ta sig dit men hinner inte hem samma dag. Det går tre tåg om dagen in till Kiruna men bara två hem och bussarna har inte börjat gå än men snart. Jag fick veta att vi hade en liten liten klättervägg så jag blev jätteglad och gick dit innan jobbet och klättrade. Tur att jag tog med mig skorna! Jag lär mig nya saker varje dag så snart är jag nog inte lika förvirrad, men det är så himla mycket information som skall in och man skall kunna svara på allt och fixa det mesta. Igår kväll när jag gick hem efter 23 såg jag att det skimrade lite formationer på himlen så det var ett svagt norrsken, men inte så där grönt som jag hade föreställt mig från bilder jag sett, men jag hinner nog med det också en annan stjärnklar kväll.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar