fredag 1. februar 2013

Björkliden

Morgonkaffet 07.41 vid Älvsbyn
Interiör
Kvarnträsk
Bensträckare i Murjek
Murjek station
Kiruna station
Abisko Östra
Björkliden
Äntligen framme i Björkliden! Sista biten på tåget träffade jag David från Piteå som skulle jobba i en av restaurangerna och Stefan från Finland som jobbar som topptursguide. Sebastian, en av vaktmästarna mötte oss på stationen och alla fick nycklar till sina olika boenden. Sen träffade jag min chef och fick lite kläder och snabb rundvisning. Åkte till en affär i Abisko för att handla så jag hade lite att äta. Grönsaksutbudet var ju inte vad jag var van vid...men som Gunilla sa här handlar man det som finns sen kan man åka in till Kiruna och handla det som man vill. Jag måste ju ändå dit och hämta mitt paket som kom fram i torsdags. Liftarna öppnades på kvällen en timme för personalen och sen var det afterski för oss nere i nattklubben. Jag har träffat massor av sköna människor och då har jag ändå inte hunnit hälsa på alla, dessutom har bara halva personalstyrkan kommit. Men på tisdag har vi kick off så det blir nog tid till det med. Det var personalpriser i baren, ölen kostade 20 spänn. Jag drack tre sen var jag helt färdig av trötthet. Men det var nog samma för alla tror jag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar