onsdag 6. februar 2013

Mitt första riktiga pass

 

 

 

Idag jobbar jag mitt första riktiga pass i receptionen men jag börjar ju inte förrän kl 15 så jag åkte en bit med en av våra busschaffisar som skulle hämta gäster på flyget. (Väldigt bra att vara kompis med dem!) Han släppte av mej i kurvan precis där jag ville av och titta på den fina isen. Hoppas jag kan leka här någon dag framöver! Sen promenerade jag tillbaka, det var bara 6 km och en superfin dag. Drack en kopp kaffe med Lollo innan hon gick ut med hunden och jag gick till jobbet. Om man tittar noga kan man nog se mej i webbkameran när jag går till jobbet! Kvällspass med Frida idag. Tur att det var ganska lugnt för nu har jag inte direkt koll på någonting, bokningssystemet, priserna i lobbybaren, koppla telefonen, hålla brasan igång, uppdatera brandnycklar, vilka tider har restaurangen när är bastun varm, vilken vaktmästare jobbar och hur fan funkar komradion? Men imorgon har vi rätt mycket incheck och på fredag drar det igång på riktigt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar