mandag 18. februar 2013

Kratersjön

Vi är redo att gå på tur!
Låst stuga på vägen
På väg mot Kratersjön
Fikadags
Det var till och med lite snö inuti...
Mumindalen?
Av med stighudarna...
Nu går det fort nerför
Jag provar turskidor
Stefan banar väg
Idag skulle jag på tur med Stefan som jobbar som topptursguide. Med matsäcken packad gick jag upp till Fjällbo där Stefan höll på att skruva på sina bindningar. Jag hämtade mina turskidor i sportshopen som jag hade sagt till om kvällen innan. Sen gick vi upp på fjället och bort till Kratersjön. Vi fikade i vindskyddet sen skulle vi till Tornehamn men det leden var konstig och det blev allför brant för mig så vi vände tillbaks upp och tog en helt egen väg genom skogen.  Jag ramlade ett par ggr när det gick för fort nerför. Vi var nog ute en 4 timmar minst. Sen gick jag hem och drack kaffe med Lollo som hade varit och tittat på sin nya arbetsplats i Riksgränsen där hon skall baka pizzor. Så hon flyttar om två dagar.

1 kommentar:

  1. Do you know if this shelter is for free? Is it open for everyone or one needs to book it?

    SvarSlett