mandag 10. desember 2012

Svanshall


Jag och Annika
Mot Nimis
På väg mot Nimis
Arild
Mot Nimis
Vi närmar oss Nimis
Jag och Mumin i Svanshall
Kustvägen till Nimis
Hasse i sin vindsäck
Annika vid Nimis
Himmelstorpsgården
Vi eldar för Kenny ska grilla korv...
En linslus till...Twiggy
Försöker fota mej och Kenny...
Isläget vid Kullamannens dörr
Uppe i ett av tornen - Nimis

(Det känns som att jag är lite linslus den här gången...)
Ulf kom tidigare och hämtade mej så mötte vi de andra i Jonstorp. Det var ju redan mörkt men vi gick bort till Svanshall vid stenbrottet och hittade en bra tältplats. Kenny hade inget tält så han fick bo med mej för jag hade ju plats i min Vaude tremannasvit. Vi lagade mat och värmde på glöggen i väntan på Hasse som skulle komma direkt efter julfesten! Jag var lite tveksam men det gjorde han faktiskt, han kom vid midnatt och hade fått skjuts av en jobbarkompis som bodde i närheten. Dagen efter gick vi till Nimis utmed kusten och sen upp den vanliga vägen till Himmelstorpsgården. Vi tände brasa och slog upp tälten. På söndagen var jag och Kenny rastlösa och gick före till Valdemarsgrottan. Det var som en annan värld därnere. Fullt med höstlöv, torrt och helt vindskyddat men utanför yrde snön. Vi fikade där sen klättrade vi upp och mötte de andra. Vi skulle varit fler men inte helt oväntat var det 4 stycken som föll ifrån dagarna innan...


Tailor Made - Colbie Caillat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar